23.4.04

Wonderlijk

Wonderlijk toch, hoe verrassend vergaderingen kunnen verlopen. Ik loop al een tijdje mee in de Ouderkerkse politiek, maar wat gisteravond in de gemeenteraad gebeurde had ik nog niet eerder meegemaakt (zie het verslag op de PvdA-site). Jaren hebben we elkaar in de raad vastgehouden als het ging om het beƫindigen van de ongewenste situatie bij Vis Baggerwerken, links en rechts vonden dat slecht gedrag niet beloond mag worden. En net op het moment dat we dat beleid willen vastleggen in de vorm van een bestemmingsplan, begint de ChristenUnie ineens en op het laatste moment aan deze principes te morrelen. Dat fractievoorzitter Floor Brouwer de VVD aan zijn zijde vond valt nog te begrijpen, die partij legt ondernemers nooit een strobreed in de weg. Mag van mij. Maar dat het CDA ook ineens na jaren kennelijk het licht had gezien, daar begrijp ik niets van. Waar blijven de politici met hun geroep dat er gehandhaafd moet worden, hoe leggen ze het aan hun kiezers uit dat je in Ouderkerk uiteindelijk toch je zin krijgt, als je maar lang genoeg volhoudt ook al is het tegen de wet? Ik doe aan dat soort spelletjes in ieder geval niet mee. Jammer dat we er volgende maand nog een keer over moeten praten, omdat gisteren de stemmen staakten. Ach, wie weet: misschien zijn CDA en ChristenUnie tegen die tijd tot de conclusie gekomen, dat ze wel heel raar bezig zijn.