28.4.04

Party

Het college geeft geen toestemming voor het houden van een LAN-party in De Drie Maenen, las ik in de besluitenlijst. Een LAN-party (ik moest het ook opzoeken) is een bijeenkomst van jongeren die helemaal gek zijn van computergames. Zij nemen hun eigen computers mee en verbinden die ter plekke met elkaar, waardoor een netwerk (een local area network, LAN) ontstaat dat vele malen sneller is dan internet. En, veel belangrijker misschien, zo’n party schijnt ook reuzegezellig te zijn (het duurt ook een paar dagen met overnachting) en leidt tot nieuwe vriendschappen. Wat is daar mis mee, vraag ik me dan af. Waarom zou het college daar niet aan willen meewerken? In de besluitenlijst lees ik dat er een mogelijke precedentwerking vanuit zou kunnen gaan. So what? We willen toch activiteiten voor jongeren aanbieden, als zij zelf het initiatief nemen waarom dat dan niet met beide handen aangegrepen? Ik begrijp niets van deze koudwatervrees van het college en zal dan ook zeker om een toelichting vragen. Wordt vervolgd.