27.4.04

Begraafplaats

Wethouder Gerda van Adrichem reageerde op mijn weblog. Leuk! Ze beloofde mij scherp te zullen houden. Komt goed uit, want dat probeer ik andersom ook. Onder andere op deze manier. Fijntjes herinnerde Gerda mij eraan dat haar VVD ooit de eerste was die kwam met het idee voor een begraafplaats op de Schanspolder. Zal best, maar dat is dan in een grijs verleden gebeurd en daarna hebben andere partijen het overgenomen. Ik weet wel dat de PvdA er op dit moment het hardst aan trekt om het ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen. En dan niet een klein, in een hoek weggedrukt begraafplaatsje zoals het college nu wil volgens het concept-bestemmingsplan, maar een grote, geïntegreerd in het op de Schanspolder aan te leggen natuurgebied. Zo’n begraafplaats waarvan je zegt: dáár wil ik later ook komen te liggen. Een stiltetuin, waar je op zondagmiddag tussen de graven door kunt wandelen met als enig geluid het gezang van vogels. Klinkt dat te idealistisch? Misschien, maar het is het proberen waard. Het is nu aan de VVD, die ooit het initiatief nam, om zich hier ook voor in te spannen, en Gerda is de verantwoordelijk wethouder die hierover met de provincie (eigenares van het terrein) mag gaan onderhandelen. Kom op Gerda, doe je best!